Utbildning & workshops

Home / Erbjudande / Utbildning & workshops

UTBILDNINGAR & WORKSHOPS

Förutsättningarna för B2B-företag att göra affärer förändras snabbt i dagens kommunikationslandskap. Genom att kontinuerligt fylla på med ny kunskap och ta del av hur andra arbetar blir du mer framgångsrik i ditt marknadsföringsarbete.

Våra utbildningar och workshops hjälper dig att möta utmaningarna inom B2B-marknadsföring, kundkommunikation och leadsgenerering. Det kan handla om att utveckla arbetet med personas, öka insikten om hur du stärker samarbetet mellan marknad och sälj, eller om hur du får din Content Marketing att bidra till fler affärer. Vi erbjuder både öppna och företagsanpassade kurser och workshops inom B2B-marknadsföring.
Vi anlitas också ofta som föreläsare och inspiratörer i samband med större event och samarbetar med olika utbildningsföretag. Hör av dig, så berättar vi mer !





ÖPPNA UTBILDNINGAR


Masterclass B2B-Marketing – strategi, budskap, process och kanalval – i samarbete med Resumé Akademi

Förutsättningarna för hur B2B-företag gör affärer har förändrats snabbt. De flesta köp börjar på nätet och beslutsfattare gör allt mer av sin köpresa på egen hand i digitala kanaler. Det betyder att din marknadsföring också måste förändras. Under denna utbildning i modern B2B-marknadsföring får du fördjupade kunskaper i hur du tar fram en kommunikationsstrategi och marknadsplan, använder tydliga budskap, arbetar med kundinsikt, inbound marketing och content marketing efter en tydlig process. Malin Sjöman, Hägvall och Sjöman är kursledare för denna masterclass om B2B-marknadsföring. Ta del av hela programmet och anmäl dig via Resumé akademi.

När? 10 oktober, kl 09:00 – 17:00
Var? Kapitel 8, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Anmäl dig via Resumé Akademi >>







Att komma igång och lyckas med Marketing Automation B2B – heldagsutbildning i samarbete med Wednesday Relations Stockholm

Denna heldagskurs kommer ge dig ökad insikt och förståelse för vilka byggstenar som behövs för att komma igång och lyckas med Marketing Automation. Att utifrån strategi och målsättning använda ett Marketing Automation-system tillsammans med värdeskapande content som stöttar kunden i köpresan ger bra förutsättningar för att generera fler och bättre leads men också för att bygga lojalitet och sälja mer till befintliga kunder. Du kommer dessutom att få handfasta råd om hur du bygger intressebaserade köpresor i MA-systemet och ny inspiration om hur du kan använda MA-systemet på sälj- och marknadsavdelningen. Vi blandar teori med praktiska övningar och med dig hem får du tips och verktyg för att komma vidare och nå nästa nivå i din MA-satsning. Susanne Hägvall och Marina Kjellander, Hägvall & Sjöman och Yusuf Young, Funnelbud är kursledare.

När? 14 november 2018, kl 09:00 – 16:30
Var? The Park, Hälsingegatan 49, Stockholm
Anmäl dig via Wednesday Relations >>







Sociala medier B2B – metoder och verktyg för att lyckas – heldagsutbildning i samarbete med Resumé Akademi

Att lyckas med social mediamarknadsföring som B2B-företag kräver både kunskap, kreativitet och tålamod. Med en tydlig strategi, mål, plan och rätt kanalval ökar dina och ditt företags chanser att lyckas med marknadsföringen i sociala medier. Under kursen går vi igenom hur du skapar en strategi för sociala medier, innehåll och kampanjer som ger effekt, bygger varumärke och driver trafik. Vi går också igenom för- och nackdelar med olika kanaler (Linkedin, Facebook, Instagram, YouTube, Slideshare och Twitter). Vi belyser också olika verktyg för att mäta aktiviteter och ROI.

Malin Sjöman, Hägvall & Sjöman och Annica Thorberg, Marketinghouse är kursledare.

När? 22 november 2018, kl 09:00 – 17:00
Var? Saturnus Konferens Slussen, Hornsgatan 15, Stockholm
Anmäl dig via Resumé Akademi >>




Masterclass B2B-Marketing – strategi, budskap, process och kanalval – i samarbete med Resumé Akademi

Förutsättningarna för hur B2B-företag gör affärer har förändrats snabbt. De flesta köp börjar på nätet och beslutsfattare gör allt mer av sin köpresa på egen hand i digitala kanaler. Det betyder att din marknadsföring också måste förändras. Under denna utbildning i modern B2B-marknadsföring får du fördjupade kunskaper i hur du tar fram en kommunikationsstrategi och marknadsplan, använder tydliga budskap, arbetar med kundinsikt, inbound marketing och content marketing efter en tydlig process. Malin Sjöman, Hägvall och Sjöman är kursledare för denna masterclass om B2B-marknadsföring. Ta del av hela programmet och anmäl dig via Resumé akademi.

När? 5 februari 2019, kl 09:00 – 17:00
Var? Kapitel 8, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Anmäl dig via Resumé Akademi >>







FÖRETAGSANPASSADE KURSER OCH WORKSHOPS

Är ni fler som vill utbildas inom företaget eller koncernen ordnar vi även företagsanpassade kurser och föreläsningar. Utifrån era behov och utmaningar sätter vi samman ett anpassat program baserat på ditt företags specifika förutsättningar. Utbildningarna genomförs som regel på plats ute på företaget, men kan även arrangeras i våra lokaler. Form, innehåll och omfattning variera beroende på vad vi tillsammans kommer fram till, alltifrån en kortare inspirationsföreläsning på 1-2 timmar till ett workshopupplägg under en eller flera halvdagar.

Malin Sjöman inspirerade och berörde ämnena med en grym kvalitet och inspiration!” – deltagare Marknadskommunikation Fördjupning, Berghs School of Communication

 


LÄS MER OM VÅRA ANDRA TJÄNSTER



 

 

MARKNADSSTRATEGI B2B

 

Tänk efter före. Lägg grunden med din strategi och planera för marknadsföring som leder vägen till goda kundrelationer och mer affärer.

 

Läs vidare

 

CONTENT MARKETING B2B

 

Bygg relationer, varumärken och affärer med content marketing och riktad kundkommunikation som engagerar.

 

Läs vidare

SjömanHägvall_props-5096

 

DIGITAL MARKNADSFÖRING B2B

 

Identifiera, kvalificera och konvertera fler leads till affärer. Målinriktad leadshantering, konkreta verktyg och tydliga mätpunkter visar vägen.

 

Läs vidare